Kontaktuppgifter: christian.e(a)aland.net or pekkmanbaits(a)live.com

tisdag 22 juni 2010

lax 11 + mm...

Hej igen

Var ett tag sedan man skrev ngt inlägg i bloggen, har inte varit så intensivt fiske för min del sista tiden, men har hunnit ut några kortare kvällspass efter jobbet på laxtrolling utan lycka fram tills igår. Det har landats mycket lax på Åland senaste tiden, många kör kvällspass efter jobbet och många har kontakt med fisk eller 2-3 stycken i bästa fall. Ett grannt trippelhugg i söndags hörde jag om av en bekant, där tyvärr en krånglande nypa på planerlinan ställde till oreda med linorna, men 1 lax kom upp av de tre iaf. Själv körde jag och polarn en sväng igår, hade grejerna i vid 19 tiden och körde på fram till runt 2145 då laxen satt, en vacker lax runt 11,3 kg nöp den Isotiuran bakom en 90 grams kuusamo. Vattentempen runt 10,5 grader, förhoppningsvis minst 2 veckor kvar av fisket här på Åland, om det inte dyker upp alltför mycket tång mm i vattnet.
Verkar ha varit skapligt fiske igår(måndag) , hörde under kvällen om : 1 ca 8 kg landad, 1 tappad, 1 okänd vikt landad, en ca 11 kg, 1 st ca 9kg, våran 11,3 kg´s, det var vad jag vet om ca 7-9 båtar ute under kvällen. Får se om det blir en efterjobbettur till innan midsommar, annars hoppas jag få komma ut i polarns nya skuta snart , bytte bort stekheta xxl:n mot en amerikansk seafox, får se om han får den lika het...Tippar den hinner ut innan denna säsong är slut.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar