Kontaktuppgifter: christian.e(a)aland.net or pekkmanbaits(a)live.com

tisdag 6 januari 2015

Öringsfiske

Var ut på lite öringsfiske med Mikko häromdagen, försöker hitta lite lä i den hårda vinden, annars skulle det ej gått att kasta ens. Första stranden nyper Mikko direkt en regnbåge på 2 kilo , blank och fin. Sedan flyttar vi oss lite runtomkring och kollar läget och testar ställen. Vi stannar på en ny plats och testar, stormen tar mitt lite snäva kast och för in linbågen över en vass, slutar givetvis med att jag vevar in betet i vassen, jag försöker ta mig dit för att få loss betet men icke, jag passar också på att lägga mig pladask på mage en sväng i vassen innan jag knyter på ett nytt beteslås. Under tiden jag utför mitt projekt i vassen så passar Mikko på att lura upp några öringar, eller rättare sagt 4 st, fina bitar var de flera st, en sparar han, runt 3 kg. När jag lagom nöjd kommer tillbaka efter ca 10 minuter är det racet över på den platsen...nya tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar