Kontaktuppgifter: christian.e(a)aland.net or pekkmanbaits(a)live.com

lördag 17 januari 2015

Öringsfiske

Blev en vända från land för mig och Mikko idag igen på förmiddagen, fint väder, milt och lite vind. Och visst lyckades vi få öring, Mikko får först en , och direkt dammar jag iväg ett kast åt samma håll och fast fisk för mig med. Mikko landar sin i stranden men min lossar några meter ut. Kastar några kast till och jag  hakar ganska snabbt på ytterlihare en öring, den följer med upp på land, och hela vägen hem. Båda öringarna modell små blanka, vikt ca 1,3-1,4 kg. Vi testar några platser till men inget. Öringarna högg över rödaktig kutling, och vitbrun witch. Blev inget filmande med Waterwolfen idag, det får bli ngn annan gång så man inte kastar bort den med en gång i strandstenarna, tror den kommer att ge roliga filmer vid trolling som den passar ypperligt till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar